top of page
03

​Thesis

2022 Master

Priyanka Jadhav / Hidden Narratives of Mughal Women Through Architecture Unveiling Women-oriented Architectural Spaces at Nagaur Fort Using Miniature Paintings

中尾直暉 / 舟宿水楼 -柳橋における船宿の構法を応用した舟運一体型ホテルの設計-

堀江葉士 / 建築意匠における「汚れ」の定義と類型化

倉品美沙 /《マイクロメガス》に〈解釈の複数性〉をもたらす二次元上の空間表現手法

2021 Master

銅銀一真 / 建築における〈対位法〉の記譜化 ー音楽理論の適用によるル・コルビュジエ《ユニテ・ダビタシオン》の色彩分析ー

Kazuma Dogin / Notation of “Counterpoint” in Architecture: Analysis of Le Corbusier’s Colour Uses inUnité d’Habitation by Applying Music Theory

江尻悠介 / 建築雑誌と印刷技術 ー印刷・編集の技術革新を通して見る建築表現の潮流ー

Yusuke Ejiri / Architecture Magazines and Printing Technology -Modality of Architectural Representations Linked to Developments in Printing and Editing Technologies-

河野茉莉子 / 個室群鶏舎 ー滝ヶ原ファームにおけるアニマル・ウェルフェアの実践ー
Mariko Kawano / Personalized Architecture for Chickens -Animal Welfare Practice at The Takigahara Farm-

 

Zhuoran Fang / 0 番館 -Learnings from 2d decorations into 3d manifestations in Kabukicho

Ruo Li / Food Palace -A Practice of Self-circulating Market in Zhongguancun, Beijing-

Guang Yang / SYMMETRY BEYOND SYMMETRY -A Study of Wes Anderson's The Grand Budapest
Hotel
under the Perspective of Cinematic Architecture-

2023 Bachelor

芝麻由香 / <超主観>的表記法よる<奥>の可視化 代官山ヒルサイドテラスにおける層的・方向的検証をとおして

Mayuka Shiba / Visualisation of “Oku” by super-subjective Notation Method Through Analysis of Layer and Direction in Daikanyama Hillside Terrace-

柴田達之助 / アルヴア・アアルトの曲線に頻出するパターンの抽出 ー凹凸と大小の図化を通してー

Tatsunosuke Shibata / Extraction of frequent patterns from Alvar Aalto’s Curve –Analysis Through Visualization of Irregularities and Size

2022 Bachelor

王丸舞子 / T.v.ドゥースブルフの原色配置がもたらす動的効果 《Rinsema House》の〈見えない斜線〉に着目して

Maiko Omaru / The dynamic effect of Theo van Doesburg's primary color-scheme - Focusing on the "invisible diagonal" of Rinsema house-

倉品美沙 / ≪マイクロメガス≫に<解釈の複数性>をもたらす二次元上の空間表現手法

Misa Kurashina / Methods of spatial expression on two dimensions that brings “Multiple Interpretation” to Micromegas-

堀江葉士 / 建築意匠における「汚れ」の定義と類型化

Yoto Horie / Definition and categorization of “Blot” in architectural design-

2021 Bachelor

野田夢乃 / 遍在する〈よどみ〉の可視化 Alvar Aalto作品分析を通じたニッチの概念の拡張

Yumeno Noda / Visualization of pervasive “YODOMI”, stagnancy of space -Expanding the concept of niche through the analysis of Alvar Aaltoʼ s works-

米澤実紗 / 〈見せる収納〉を利用した他律性の評価建築雑誌紙面における他律性演出要素の定量的分析

Misa Yonezawa / Evaluation of Heteronomy Using “Open Shelves” as an Indicator  -Quantitative Analysis of Heteronomous Codes in Architectural Magazines-

2020 Bachelor

中尾直暉 / 造形遊具《タコの山》の自動設計による安全規準への適合化

Naoki Nakao / Adaptation to JPFA-S:2002 Though Automatizing the Design Process of Play Sculpture “TAKONOYAMA”

 

中川香怜 / 妹島和世とアンリ・マティスの曲線の類似性
Karen Nakagawa / The Similarity in Curves of Kazuyo Sejima and Henri Matisse

佐藤大哉 / 生きられた階段 ー階段利用者が実際に歩む軌道に関する研究ー

Hiroya Sato / “Stairs” Beyond Designers Intention -The Analysis of Pedestrian Flow on Stairs-

2019 Bachelor

銅銀一真 / 対立的円形建築 ー円形平面の内部構成による求心性と自律性の解体ー

Kazuma Dogin / Contradiction in Circular Architecture -Deviation from Concentricity and Autonomy Through Circular Plans-

河野茉莉子 / 〈あわい〉の空間図式 ーマギーズ・センターにおける公と個ー

Mariko Kawano / Notations of “In-between” -Openness and Closeness in Maggie’s Centres-

江尻悠介 / 内装表現におけるモードの抽出 ー日本の住宅改修作品における「白い仕上げ」の定量的分析ー

Yusuke Ejiri / Formulation of Modes in Interior Design -Quantitative Analysis of “White Finish” in Japanese Residential Renovation-

bottom of page